Geschiedenis

In 1990 richtten Marcel Bos en Gerard Slegers Autobedrijf Bos & Slegers op. “We zaten op een feestje en konden een partij auto’s kopen. De eerste zaken werden gedaan en de start was een feit. Beide ‘achtertuinen’ waren al gauw gevuld terwijl de groei doorzette. Toen onze ruimte niet meer toereikend was, moesten we uitkijken naar een nieuwe locatie. Die vonden we in de Schootsestraat in Eindhoven. In de beginfase werkten we nog met z’n tweeën en deden alles zelf, van onderhoud en reparatie tot verkoop. Inmiddels is ons team uitgegroeid tot meer dan 15 vakbekwame en vriendelijke medewerkers. Iedereen moet zich betrokken blijven voelen bij de zaak en goed kunnen samenwerken om optimaal te kunnen presteren. Korte lijnen zijn van groot belang voor het kwaliteitsniveau dat wordt nagestreefd door Autobedrijf Bos & Slegers, dat inmiddels is uitgegroeid tot het grootste bij BOVAG aangesloten universele allround autobedrijf van Nederland.”

Kapelbeemd
Autobedrijf Bos & Slegers is sinds 2005 gehuisvest in het mooie, ruim opgezette pand aan de Steenoven 28 in Eindhoven. Volgens Slegers was deze verhuizing niet alleen gewenst, maar ook noodzakelijk. “Onze oude bedrijfsruimte aan de Schootsestraat deed op het einde gewoon geen recht meer aan de kwaliteit die we uitdragen. Sinds we hier zitten, heeft vooral de zakelijke markt nog meer ontdekt wat wij allemaal in onze mars hebben. Ons huidige dienstenpakket bevat onder meer verkoop, lease, onderhoud en reparaties van alle merken nieuwe en gebruikte personen- en bedrijfswagens. Mét behoud van garantievoorwaarden van de fabrikant. Verder hebben we een gratis haal- en brengservice van voertuigen en voeren we als service een stukje reiniging uit. Ondernemers ontdekken dat het enorm in tijd scheelt als medewerkers niet meer zelf naar een garage hoeven om de wagen te brengen en te halen. En er is ook geen vervangend vervoer meer nodig, wat op een paar beurten per jaar al gauw honderden euro’s scheelt. Voor klanten van ons die een stuk of 50 auto’s op de weg hebben, levert dat met minimale inspanningen grote besparingen op.”
Het nieuwe pand is zowel van buiten als van binnen een afspiegeling van hun droom: een aantrekkelijke gevel, de juiste interieurverlichting en indeling, een klantvriendelijke bezetting, allemaal in dienst van de sfeer. Slegers: “Ons motto is: klanten behandelen zoals je zelf behandeld wenst te worden. Onze bezoekers kunnen op hun gemak rondkijken voordat ze – op verzoek – te woord worden gestaan door een van onze medewerkers. De keuze voor een receptie achterin het pand heeft verder als grote voordeel dat in levenden lijve kan worden gecommuniceerd met de werkplaats. Dat werkt veel beter dan voertuigklachten per telefoon over te moeten brengen op de monteurs. Onze receptionist Stefan werkt al 10 jaar bij ons en weet precies welke gegevens van belang zijn voor een succesvolle reparatie. Verder kent hij de mensen die aan zijn balie staan bij naam en toenaam, evenals hun voertuigen en bijbehorende kentekens. Wij zijn graag alert op zulke kleine, persoonlijke dingen. Net als op snelle service, want niemand houdt van wachten.”

Mobiliteit waarborgen
Men kan met én voor alle soorten, maten en merken voertuigen terecht bij Bos & Slegers, waar 16 uur per dag en 6 dagen in de week wordt gewerkt aan het oplossen van allerhande mobiliteitsproblemen. De ANWB raakte jaren geleden al geïnteresseerd in deze benadering van het Eindhovense autobedrijf. Inmiddels worden namens deze automobielvereniging jaarlijks zo’n 5.000 reparatiediensten verleend aan gestrande reizigers binnen de regio Eindhoven. Mobiliteit in de breedste zin van het woord dus. Slegers: “Dat geldt ook voor klanten die bij ons een auto kopen of leasen. Zij kiezen niet alleen voor een vervoermiddel maar ook voor beschikbaarheid en bewegingsvrijheid. Daarom zijn wij vrijwel rond de klok actief om onze klanten mobiel te houden. Zowel de zakelijke als particuliere autorijders. Bovendien zijn alle klanten die een grote onderhoudsbeurt bij Bos & Slegers laten uitvoeren, automatisch verzekerd van de Bosch Car Service Pechhulp. Dit betekent Pechhulp in heel Europa! Ook de minder validen kunnen bij ons terecht, bijvoorbeeld voor een naar eigen wens uitgevoerde brommobiel waarmee hun wereld aanmerkelijk groter wordt.”

Interessant voor met name de zakelijke markt is de eigen leasetak van Bos & Slegers. “Wij verzorgen in principe alle leasevormen, maar zijn met name sterk in korte lease-overeenkomsten met een gunstige prijs. Als iemand voor een half jaar een auto nodig heeft, kunnen wij die heel scherp aanbieden omdat wij de auto’s in eigen beheer hebben.”

Beste van het beste
Naast het aantrekkelijke prijspeil en gevarieerde aanbod kan Autobedrijf Bos & Slegers alles op autogebied leveren en tevens alle storingen oplossen. Slegers: “Onze medewerkers volgen allemaal opleidingen van Bosch Car Service, het werkplaatsconcept dat wij hebben gekozen omdat het volgens ons het beste in de markt is. Bosch is leverancier van 80% van de auto-elektronica en heeft alleen al in Nederland ruim 300 bedrijven volgens dit concept werken. Als aangesloten bedrijf beschikken wij over diagnoseapparatuur waarmee we elk merk kunnen uitlezen. Daarnaast hebben wij de 1e ingang als het gaat om technische informatie die nodig is om elektrische storingen te kunnen oplossen, met als prettig gevolg dat we ook werken voor andere autobedrijven die bepaalde storingen niet meer kunnen oplossen vanwege de voortschrijdende technologie. Bij moderne voertuigen gaat eigenlijk alles via de computer en glasvezel. De tijd van een spanningzoeker in een kabel prikken is dus voorbij. Onze monteurs hebben qua ruimte, techniek, opleiding en gereedschappen het beste van het beste. Eigenlijk alles wat Marcel en ik sinds het begin al wilden hebben…”

Bel me terug